Minorka z dziećmi – fotorelacja z podróży

Minorka z dziećmi

Minorkę – piękną wyspę Balearów – odwiedziliśmy w czerwcu. Jest to najmniej komercyjna wyspa Balearów, z najmniejszą liczbą turystów.

Arenal den Castell

Zamieszkaliśmy w Arenal den Castell, w hotelu Aguamarina, z którego rozciągał się przepiękny widok na zatokę. Zapierał dech w piersiach. Była to jedna z najpiękniejszych plaż, jakie widziałam. Hotel usytuowany był tuż przy plaży z krystalicznie czystą wodą.

Sam hotel miał świetną infrastrukturę, bardzo fajne 2 spore baseny oraz zjeżdżalnie. Co ważne, woda w basenie była ciepła, więc nasze dzieci spędzały w nich naprawdę sporo czasu.

Klify i senne miasteczka

Na Minorce zobaczyliśmy wiele. Pogoda była wspaniała, ciepło, ale nie na tyle gorąco, by mogło to ograniczać wycieczki. Wręcz przeciwnie! Wieczorami spędzaliśmy sporo czasu na spacerach na okolicznych klifach. Cudownie wspominamy kilometrowy spacer klifem do sąsiedniego miasteczka – Son Parc, sennego, zatopionego w lesie.

Długie niekończące się żwirowe ścieżki opadające do morza, małe kościółki gdzieś na końcu klifu czy dzikie plaże – to symbol Minorki.

Z dzieckiem warto również wejść na ciekawy punkt widokowy wyspy  w Fornells.

Ciutadella i Mahon

Ale ponieważ jesteśmy mieszczuchami, zapragnęliśmy również odwiedzić stolę wyspy – Mahon oraz drugie co do wielkości miasto – Ciutadellę. I nie zawiedliśmy się. W stolicy yspy było bardzo sennie, ale dzięki temu sielankowo. Odwiedziliśmy miejski klimatyczny park z ciekawym placem zabaw oraz wspięliśmy się na obronne mury.

Ciutadella, choć to nie stolica, okazała się dużo bardziej głośna i pełna kafejek i sklepów. Nam spodobała się bardziej, choć całą rodziną zgodnie uznaliśmy, ze na urlop lepiej udać się w bardziej spokojną część wyspy. Powróciliśmy więc do hotelu:-)

Son Bou

Plaża na Minorce inna niż wszystkie.

Minorka słynie z kameralnych plażach w zatoczkach, ale po kilku dniach zatęskniliśmy za długą, szeroką, piaszczystą plażą. Postanowiliśmy pojechać na plażę Son Bou. I nie zawiedliśmy się! Krystaliczna woda, raj dla dzieci ze względu na delikatny piasek oraz łagodne, długo płytkie wejście do morza.

Oto kilka zdjęć z wyprawy:

This slideshow requires JavaScript.

Zobacz inne relacje z podróży z dziećmi:

Lanzarote z dzieckiem 2016

Kreta z dzieckiem maj – czerwiec

Ibiza z dzieckiem – relacja 2016

lub podziel się własną relacją!